Fra årsskiftet får vi i Agertoften vores helt egen ejendomsfunktionær, eller som nogen måske bedre kender det: En vicevært eller varmemester. Han ansættes på timebasis 2 dage om ugen.
Vi har længe ønsket os en fast ejendomfunktionær til at varetage dagligdags vedligeholdelse på fællesarealerne samt småopgaver i boligerne. Dette for at have mere tilhørsforhold til afdelingen og derigennem at få bedre kendskab til, hvordan vi ønsker Agertoften skal drives og fremstå.
Og hvad skal han så lave? Jo, han får mange forskellige faste og ad hoc opgaver: Der vil være opgaver, som i dag varetages af bestyrelsen som fx opmåling til udvidelse af haver, nøglebestilling, nøglemodtagelse ved fx ventilationsgennemgang, udlevering af affaldsposer, optælling i fælleshuset mv.
Dertil kommer opgaver på fællesarealerne som fx at køre det sorteret affald til genbrugspladsen, ukrudtsbekæmpelse, beskæring af buske mv.
Derudover vil det være opgaver i boligerne, som hidtil har skulle bestilles hos håndværkere, som fx stramning af hængsler til døre, udskiftning af blandingsbatterier, udskiftning af toiletsæder mv.
Vores ejendomsfunktionær hedder Bjarke, han er ansat af Egedal Gruppen, som fortsat vil stå for større opgaver som græsslåning og snerydning sammen med Bjarke.
Fra Oktober 2020 vil Bjarke hver mandag og torsdag være at træffe på kontoret i fælleshuset i tidsrummet 8.00-9.00 med ovenstående opgaver. Bjarke vil så vurdere, om det er noget han selv må varetage, eller om der skal rekvireres en håndværker til opgaven.
Hvis du ikke har mulighed for at opsøge Bjarke i fælleshuset i hans kontortid, kan du fortsat kontakte bestyrelsen på mail.